Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntikainen, Ari
TitelBetween Structure and Subjectivity: Life-histories and Lifelong Learning.
QuelleIn: International review of education, (1998) 2-3, S.215-234Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
DOI10.1023/A:1003186127299
SchlagwörterSocial Context; Present Article; Learning Experience; Cultural Background; Lifelong Learning
AbstractAbstract This article deals with lifelong learning in the perspective of individual life-histories. The author examines examples of learning experiences which have shaped the life-course of the subject or have changed or influenced his or her identity. The nature, form and social context of these significant learning experiences are examined, with a particular focus on empowerment and transformation. The data used was collected by means of interviews with people from various social and cultural backgrounds. Assuming that we are moving towards an era of lifelong learning, what does this mean at the level of the individual life? The present article addresses this question in the light of the data collected.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: